Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Sharbinee Akui Jadi Sasaran Pancaran Laser

WAJAH Sharbinee (kanan) yang disuluh dengan pancaran laser hijau selepas gawangnya bolos sewaktu Malaysia kalah 1-5 kepada Indonesia.


JAKARTA - "Memang ada (sinaran laser) pada perlawanan itu dihalakan ke arah saya. ''Kita kalah tetapi kita tidak menjadikan insiden yang menimpa saya itu punca kekalahan.''

Demikian pengakuan penjaga gol kebangsaan, Sharbinee Allawee Ramli, 24, terhadap insiden beliau menjadi mangsa pen sinaran laser dari penyokong bola sepak Indonesia ketika skuad negara tewas 1-5 dalam aksi sulung Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Utama Gelora Bung Karno pada 1 Disember lalu.

"Bagi saya ia tidak memberi kesan selagi kita tidak memandang ke arah pancaran laser itu,'' katanya kepada Kosmo! ketika ditemui selepas sesi latihan ringan di pekarangan Hotel Sultan di sini semalam.

Isu pen sinaran laser itu menjadi hangat selepas penjaga gawang pasukan Indonesia, Markus Harison Rihihina membuat protes selepas mukanya terkena sinaran laser sehingga mendorong perlawanan akhir pertama antara Malaysia dan Indonesia di Stadium Nasional Bukit Jalil terhenti selama enam minit.