Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Lagu Negaraku Paling Metal

Anda biasa bukan dengan lagu Negaraku.? Dari sekolah rendah, sekolah menengah sehinggalah ke upacara rasmi. Mesti ada lagu Negaraku.Kalau disuruh menyanyi sekarang pun rasanya tiada masalah. Tapi itu kalau dalam irama yang biasa.





Tetapi, pernahkah anda dengar lagu Negaraku versi metal.?.:)

Yang kita selalu dengar adalah seperti berikut.








Yang kita jarang dengar dan mungkin tidak pernah dengar langsung adalah seperti berikut..









Ok, anda belum pernah dengar bukan.?.:)
Lebih best atau kurang dari yang asal.?
Aku rasa cam berjiwa tentera pula tiba-tiba ni..:)


Penting.:

-Tujuan aku post pasal lagu Negaraku bukanlah bermaksud aku berniat untuk mempermainkan lagu Negaraku.Tujuan aku post kat sini adalah untuk menunjukkan lagu Negaraku versi metal ini WUJUD dan aku ingin berkongsi dengan orang ramai. Selain itu, aku tidak tahu siapakah yang mengubahnya menjadi metal...

-Semoga Negaraku Malaysia terus gemilang.

gravatar

aku tau hang peminat lagu kebangsaan xD

gravatar

Hahaha, semangat patriotik tinggi kot. Hik3.