Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Cara Untuk Menetapkan Tujuan Hidup Anda

1. Cari secara jujur apa yang menjadi keinginan dalam hidup anda beberapa tahun ke depan, jangan malu untuk mengakuinya jika itu memang
keinginan anda, kerana tidak ada yang salah dalam hal ini. Tidak peduli seberapa hebat, terkenal dan tidak hebat, tidak terkenal tujuan
anda, yang penting itu merupakan tujuan dan keinginan dari dalam hati anda.

2. Jika anda sudah mempunyai keinginan maka kumpulkan informasi dan faktor-faktor apa saja yang bisa membuat anda sampai pada tujuan tersebut.

3. Lakukan cara-cara /pekerjaan yang jika dilakukan terus menerus akan membawa anda kepada keinginan hidup yang anda impikan.

4. Jika memang benar cara yang anda lakukan saat ini akan mendekatkan anda kepada tujuan, maka perbaiki cara kerja anda, tingkatkan
kemampuan anda dan jangan lupa tambah kecepatan kerja anda agar menghasilkan yang lebih baik dan lebih cepat dari sebelumnya.

5. Jika hal ini anda lakukan terus menerus tanpa lelah dan bosan , maka tujuan hidup anda sudah terlihat, tinggal anda menambah kecepatannya agar cepat sampai di sana.

*Selamat berusaha mempertingkatkan kualiti diri (amanah Allah atas setiap ciptaanNYA)*