Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Kejohanan Futsal Islami (KAHFI) 2010

Dalam usaha untuk mempromosi aktiviti riadah kepada masyarakat, Kelab Remaja ISMA (KRIM) NS dengan kerjasama Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) NS, mengambil inisiatif untuk menganjurkan Kejohanan Futsal Islam (KAHFI) 2010 seperti berikut:

Tarikh: Ahad, 7 Februari 2010
Tempat: Kompleks Belia & Sukan Negeri Sembilan, Paroi
Masa: 8.00 pagi – 4.00 petang
Yuran: RM100 setiap pasukan

Objektif-objektif penganjuran KAHFI 2010 ini adalah:

  • Memupuk budaya bersukan untuk kesihatan tubuh badan dan minda khususnya di kalangan remaja dan belia.
  • Mengeratkan hubungan persaudaraan Islam di kalangan peserta.
  • Sebagai pencetus untuk terus melakukan aktiviti bersukan secara istiqamah pada masa-masa akan datang.

Untuk syarat-syarat pendaftaran dan peraturan pertandingan, sila layari laman web KRIM Negeri Sembilan atau laman web PEMBINA Negeri Sembilan.

Kepada para remaja dan belia di sekitar Negeri Sembilan dan kawasan yang berhampiran yang berminat, ayuh sertai KAHFI 2010. Mudah-mudahan dengan usaha kita ini, Allah SWT merahmati kita semua. Borang penyertaan dan pamplet program boleh diperolehi di sini. Pastikan anda menghantar borang tersebut sebelum tarikh tutup penyertaan pada 3 Februari 2010.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan maklumat lanjut berhubung Kejohanan Futsal Islam (KAHFI) 2010, sila hubungi wakil KRIM NS iaitu Saudara Norhelmi bin Jamil (019-2445736) atau wakil PEMBINA NS iaitu Saudara Mohd Firdaus bin Sabturani (019-2749117).