Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Istana Syaitan

Bila disebut sahaja pasal Segitiga Bermuda , semua orang akan tahu serba sedikit mengenai kisah misteri di situ. Malah ada yang mengaitkan Segitiga Bermuda dengan dajjal kerana terdapat pendapat yang mengaitkan ibu dajjal sebagai keturunan jin.


Namun ramai pembaca budiman yang tidak mengetahui terdapat 9 lagi segitiga syaitan yang ada di bumi ini. Kesemuanya mempunyai kisah mereka yang tersendiri. Termasuklah salah satu daripada mereka adalah tempat penggarian dajjal (berdasarkan gambar yang ada dalam box saya).




Cuba anda lihat gambarajah di atas. Apakah persamaan mengenai segitiga-segitiga tersebut. Ianya seperti membentuk suatu garisan lurus zig-zag, keatas dan kebawah, secara tepat bila digariskan secara lurus mendatar.


Dan yang peliknya ianya selari dengan garisan Khatulistiwa. Kenapakah para syaitan bijak mengatur istana mereka disekitar satu garisan yang tertentu.



Untuk pengetahuan umum, disitulah tempat pertemuan lautan di antara arus sejuk dengan arus panas. Disitu juga tempat arus lautan berputar arah pada setiap 6 bulan. Dan di situ juga tempat pertemuan tekanan angin lemah dengan tekanan angin tinggi. Dan dari situ juga wujudnya pusaran angin bagi melahirkan angin bayu di seluruh dunia.

Jadi apakah tempat tersebut ???



Saintis menamakan pusat tersebut sebagai Pusat Anti Graviti .

Jadi apakah kaitan di antara Pusat Anti Graviti ini dengan Istana Syaitan.

Sebelum saya menghuraikan dengan lebih lanjut mengenai Istana Syaitan, saya minta pembaca budiman baca serba sedikit fakta-fakta semasa mengenai bumi kita dahulu. Kemudian saya akan huraikan dgn lebih lanjut berkenaan Istana Syaitan . Insya ALLAH :






-Pada penghujung tahun 2006 dan awal tahun 2007, terdapat seramai 200,000 penduduk di Johor, Pahang dan Melaka dipindahkan daripada kediaman masing-masing selama 3 hingga 4 minggu kerana banjir melanda. Jumlah kerugian dianggarkan sebanyak RM1.5 billion .



-Suhu dunia semakin naik, aras laut semakin tinggi dan litupan salji di Hemisfera Utara semakin pupus.


-Suhu dunia telah meningkat pada kadar 0.74 darjah Celcius pada setiap kurun, yakni diukur sejak pada tahun 1906 sehingga 2005 .



-Kadar suhu pada 50 tahun kebelakangan ini adalah dua kali ganda lebih pantas daripada kadar purata suhu selama 100 tahun , iaitu 1.3 darjah Celcius .



-Kadar suhu dunia pada 2 dekad yang lalu adalah yang tertinggi yang pernah direkodkan sebelum ini.


-Seluruh dunia menghadapi suhu menaik, melainkan di Lautan Atlantik. Kawasan yang paling cepat menghadapi suhu menaik adalah di Hemisfera Utara.



-Pada tahun 1961 hingga 1993, paras laut telah meningkat pada kadar 1.8 mm setiap tahun. Sedangkan pada tahun 1993 hingga 2003, paras laut meningkat pada kadar 3.1 mm setiap tahun.


-57% daripada kenaikan paras laut disumbangkan oleh pengembangan haba dalam lautan. 28% daripada kenaikan paras laut disumbangkan oleh kecairan bongkah ais dan glacier. Kecairan bongkah ais di Greenland dan Kutub Antartik diramalkan akan menjadi penyumbang besar kepada kenaikan paras laut secara mendadak dunia pada tahun-tahun akan datang.


-Di Malaysia sejak 100 tahun kebelakangan ini, semua tempat menghadapi kenaikan suhu, melainkan di Sarawak .



-Di Kuala Lumpur (Subang), kadar kenaikan suhu panas adalah 3.5 – 4.0 darjah Celcius per seratus tahun. Yang mana jauh lebih tinggi daripada purata kenaikan suhu dunia , iaitu 1.5 darjah Celcius per seratus tahun. Suhu di Kuala Lumpur menunjukkan trend menaik mengejut terutamanya selepas pertengahan tahun 1970.




-Hubungan dunia adalah hubungan kompleks antara atmosphere, hydrosphere, geosphere, cryosphere dan biosphere.




-Sejak 420,000 tahun kebelakangan, CO2 tidak pernah melebihi 300 ppm. Cuma sebentar sahaja kadar CO2 melepasi sedikit daripada angka 280 ppm, iaitu di sekitar 330,000 tahun yang lampau. Tetapi sekarang catatan CO2 adalah 380 ppm.




-Saintis menganggarkan pada tahun 2030-2050, kenaikan suhu adalah pada 2 hingga 5 darjah Celcius. Kenaikan sebanyak ini (5 darjah Celcius) tidak pernah terjadi sejak Zaman Ais hingga sekarang.






-Putaran Milankovitch – kitaran Zaman Glacial dan Inter Glacial . Ini adalah disebabkan oleh perubahan orbit bumi pada waktu-waktu tertentu. Sekarang kita dalam Zaman Inter Glacial sejak 10,000 tahun yang lepas.





-Namun begitu Zaman Inter Glacial sepatutnya sudah lama berakhir. Kita seharusnya bertukar ke Zaman Glacial pula. Namun disebabkan kenaikan suhu dunia yang mendadak, Zaman Glacial tidak mungkin berlaku. Saintis meramalkan pada tahun 2100, tahap CO2 adalah 3 kali ganda lebih daripada ketika waktu pra industri.



Pernahkah anda terfikir , bagaimana negara-negara sejuk mempunyai 4 musim. Sampai waktu yang tepat , daun akan berguguran seluruhnya. Dan bila masuk waktu yang lain pula, bunga pun bertumbuhan di sekeliling anda. Bukankah itu suatu perkara yang sangat menakjubkan.



Sekiranya dengan prinsip pergerakan bumi mengelilingi matahari, 4 musim boleh terwujud. Prinsip yang sama juga digunakan oleh pusaran air dan bumi. Bergantung kepada angle bumi kepada matahari, pusaran (angin dan air) yang terbentuk di Pusat Anti Graviti akan berpusing mengikut tarikan matahari. Di Pusat Anti Graviti , kompas tidak berfungsi sama sekali. Ini bagi membolehkan air dan angin dilepaskan daripada terikat dengan ikatan bumi dan flux perkutuban Utara-Selatan. Di point sinilah angin dan air berpusing dan menentukan arus air dan bayu di seluruh dunia.



Sekiranya anda ingin tahu lebih lanjut mengenai bagaiman pusaran ini berlaku, maka anda boleh buat research sendiri. Kerana saya tidak rasa ianya begitu penting untuk di ketahui umum.

Pusaran angin yang dihasilkan sayap kapal terbang



Namun bila pusaran ini berlaku, terdapat beberapa bulan dalam setahun yang mana kejadian misteri kerap berlaku di Segitiga Syaitan di seluruh dunia. Antara bulan-bulan yang saya maksudkan ialah bulan Disember-Januari-Februari dan Jun-Julai-Ogos.

Model pusaran air di dalam gelas



Ketika waktu-waktu inilah maka seluruh dunia akan mengkhabarkan kejadian kematian misteri. Sehinggakan ada yang membuat andaian bahawa penunggu di tempat tersebut mahukan darah manusia.



Sejauh manakah tahap kebenaran kisah-kisah misteri segitiga syaitan ini???

Atau ianya suatu cerita dongengan sahaja.

Namun , apa pun pendapat pembaca budiman, kejadian misteri ini terus-menerus berlaku sehingga kini. Nyawa tetap melayang di tempat-tempat tersebut.


Pernahkah saudara-saudari membaca kitab-kitab mengenai sifat syaitan. Antara yang saya kumpulkan ialah :

1. Syaitan berjalan dalam darah manusia.

2. Syaitan berpesta waktu senja.

3. Syaitan suka berada di antara bayangan dengan cahaya.

4. Syaitan suka kepada pertengahan antara sejuk dengan panas.


Dan mungkin banyak lagi sifat syaitan yang saya tidak ketahui. Tetapi secara umumnya, syaitan suka berada di tengah-tengah . Contohnya adalah di waktu pertukaran siang dengan malam. Di waktu senjalah, Nabi s.a.w. minta kita menutupi semua tingkap-tingkap . Ini mungkin kerana khuatirkan pesta-pesta syaitan yang berlaku di luar ditempiaskan ke dalam rumah-rumah kita.


Sekiranya anda perasan kesemua istana-istana sesat di seluruh dunia mempunyai binaan segitiga.


Piramid Firaun



Piramid Inca dan Maya



Jadi ada kemungkinan iblis sangat suka kepada rekabentuk segitiga. Sebab itulah kesemua pusat-pusat misteri mempunyai garisan segitiga sebagai tanda sempadan kejadian.

Jadi bolehlah disimpulkan bahawa syaitan membina istana yang berbentuk segitiga di lokasi-lokasi pusat anti graviti. Para syaitan ini sangat suka untuk mengumpul roh-roh yang mati lemas sebagai koleksi muzium mereka ketika waktu pesta mereka. Waktu pesta mereka ialah waktu ketika arus laut bertukar arah. Begitu juga dengan hal pertukaran arah bayu.

Jadi ada kemungkinan Nabi Daud a.s. mengetahui secara terperinci perkara ini. Maka disebabkan perkara ini, maka dajjal telah dibawa oleh Nabi Daud a.s. merentasi lautan luas terus sahaja menuju ke Segitiga Syaitan di Lautan Syaitan Jepun . Maka di situlah dajjal digari dengan Perintah ALLAH. Nabi Daud a.s. mempunyai mukjizat dapat melentur besi dengan tangan beliau. Maka terikatlah sang dajjal di timur dunia. Al-Jassassah telah diperintah oleh ALLAH untuk menjaga sang dajjal sehinggalah waktu ketika para yahudi illuminati dapat menjumpai pulau tersebut. ALLAH mengizinkan dajjal untuk lepas dari ikatan beliau bagi membolehkan dajjal menjalankan kerja penyesatan akidah Umat Islam .

ALLAH juga mengizinkan Planet Nibiru X untuk terlepas dari orbitnya untuk planet ini muncul di bumi pada tahun 2012 , dan bagi menukarkan flux graviti dalam bumi. Ini supaya bumi dapat diberhentikan ketika kedatangan dajjal nanti. Ketika kemunculan planet merah Nibiru X nanti, Imam Mahdi akan dilantik menjadi Khalifah ALLAH.

Ini semua adalah Perancangan ALLAH yang telah diberitahu oleh Nabi s.a.w. secara hint. Terpulang kpd kita utk mengkajinya secara mendalam.