Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Bila Si Kafir Mentafsir Al-Quran




Tajuk : Bila Si Kafir Mentafsir Al-Quran!

Mengapa Umat Melayu-Islam juga telah tertipu dengan helah licik musuh-musuh Allah swt? .Tidak cukup dengan Ulamak peti undi berkiblatkan dunia menjaja dan mempergunakan ayat-ayat suci Al-Quran untuk tujuan politik peribadi sempit mereka dipentas-pentas ceramah, kini mereka juga telah merelakan dan bersekongkol dengan si kafir menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran dengan sewenang-wenangnya, malah sudah ada si kafir yang berani membuat tafsiran sendiri yang sama sekali menyeleweng dengan tafsiran yang sebenar! Membangun bersama islamkah cara seperti ini???

Fikir-fikirkanlah sendiri!

Sudah berapa lama si kafir ini katanya telah memperdengarkan ayat-ayat suci Al-Quran kepada orang-orang islam ,namun mereka juga tetap kafir dan hati mereka tetap menolak kebenaran Islam dan mereka masih menyembah tuhan selain Allah swt.Ayat-ayat suci Al-Quran bagi mereka hanyalah umpan untuk memperbodohkan dan membeli undi melayu-islam, itu saja!

Terbaru, pentafsiran yang salah terhadap ayat-ayat suci Al-Quran telah dilakukan di satu majlis parti berlambang Mata Satu. Klik Sini untuk membaca sendiri bagaimana tafsiran ayat Al-Quran telah diselewengkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.





Contoh-contoh lain orang bukan islam membaca dan mentafsir Al-Quran boleh dilihat seperti dibawah:










Akhir sekali,marilah kita sama-sama merenung sedalam-dalamnya maksud Firman Allah swt dibawah ini, dan marilah kita bersatu-padu menentang musuh-musuh Allah swt.Takutlah seksa Allah yang sangat pedih dan berdoalah semoga kita diredhai olehNya selalu.

“Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri dari sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali". [Surah Al-imran : 28]