Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Jangan Jadi Seperti Mereka

Jangan jadi seperti penganut Kristian yang menyembah tanpa pengetahuan.
Jangan jadi seperti penganut Yahudi yang mengetahui tetapi tetap kufur.

Peganglah Quran dan Sunnah kuat-kuat. Dan amalkan. Semoga kita tergolong dalam golongan Mukminin.

Maksud firman Allah:

Dan katakanlah, "Kebenaran itu datangnya dari Tuhanmu; maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir". Sesungguhnya Kami telah sediakan bagi orang-orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang paling buruk dan tempat istirehat yang paling jelek.

(AlKahfi:29)

dan..

Maksud firman Allah LAGI :

Dan di antara manusia ada orang yang menyembah Allah dengan berada ditepi {tidak dengan penuh keyakinan}; maka jika ia memperoleh kebajikan, tetaplah ia di dalam keadaan itu, dan jika ia ditimpa oleh suatu bencana, berbaliklah ia ke belakang {kembali kafir lagi}. Rugilah ia di dunia dan di akhirat. Yang demikian itu adalah kerugian yang nyata.

(AlHajj:11)