Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Awan Tsunami ?


Satu fenomena hebat ciptaan Ilahi iaitu awan yang membentuk seakan-akan gelombang ombak tsunami telah berjaya dirakamkan pada pagi Jumaat (16.12.2011) di langit Birmingham, Alabama, Amerika Syarikat.

Penduduk Alabama yang berasa kagum kemudiannya telah mengambil gambar awan terbabit dan menghantarnya ke stesen kaji cuaca tempatan mereka dengan soalan "Apakah ini tsunami di langit?".

Pakar mengatakan fenomena hebat ini berlaku apabila satu lapisan bahagian atas (udara) bergerak lebih pantas berbanding lapisan bahagian bawah (wap air).

Info lanjut sila ke: http://www.lifeslittlemysteries.com/2009-tsunami-clouds-alabama.html