Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Lelaki Minum Minyak Tanah Gasolin Selama 42 Tahun Sebagai Ubat

Chen Jejun tinggal berseorang di sebuah pondok usang di wilayah Shuijiang China. Dia terkenal di kampungnya sebagai seorang yang mempunyai tabiat luar biasa iaitu meminum gasolin. Setiap bulan dia akan minum lebih kurang 3-3.5 liter gasolin untuk melegakan sakit2 di badannya.

Dia mula mempunya tabiat yang pelik nie pada tahun 1969 apabila dia diserang batuk yang teruk dan sakit di dadanya. Dia mencuba pelbagai ubat tetapi tidak berkesan, kemudian ada orang2 yang lebih berusia menyatakan dia berkemungkinan mengidap penyakit "tuberculosis" dan boleh mencuba minum minyak tanah untuk melegakannya.

Selepas meminum minyak tersebut, dia mengalami sakit2 di perut dan pergi tidur. Satu jam selepas tue, dia bangun dan mendapati batuk dan sakit dadanya telah sembuh. Sejak itu dia mula meminum minyak tanah untuk melegakan sakitnya.

Pada tahun 2001, dia bertukar kepada gasolin kerana lebih mudah didapati di kampungnya kerana penduduk menjadikan gasolin sebagai bahan bakar generator. Doktor yang melawatnya baru2 nie menyesahkan dia dalam keadaan sihat, doktor menyatakan bahawa tubuh badan Chen Jejun mungkin telah mengeluarkan antibodi untuk mencegah gasolin tadi daripada merosakkan sistem tubuh badannya.

Cerita nie ada kat dalam China Daily, tapi korang jangan cuba buat macam atuk ni pulak sebab dia sorang ja yang boleh hidup kalau minum gasolin. Kalau orang lain dah lama mati dah kalau minum gasolin walaupun sikit.-ayep-