Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Inilah Jenis Kucing Paling Unik Di Dunia

Kucing rapat dengan manusia sudah sejak ribuan tahun yang lalu, binatang unik ini bahkan menjadi haiwan peliharaan paling popular di seluruh dunia. Ada juga yang menyebut kucing sebagai binatang kesayangan. Kucing adalah binatang yang tergolong dalam jenis karnivor atau pemakan daging. Kucing juga termasuk predator paling hebat di dunia dalam memburu mangsa . Tetapi kerana ukurannya yang kecil, kucing tidak begitu berbahaya bagi manusia ,satu-satunya bahaya yang dapat timbul adalah kemungkinan terjadinya jangkitan 'penyakit anjing gila' akibat gigitan kucing dan juga cakaran dari kuku kucing yang sangat pedih dan menyakitkan. Diantara banyak jenis kucing yang ada di dunia , berikut jenis kucing paling unik di dunia

1. Scottish Fold
Kucing Scottish Fold ini memiliki keunikan yang tidak di miliki kucing lainnya, seperti cuping telinganya yang kecil sehingga kucing ini mirip burung hantu. Suaranya hampir tak kedengaran sewaktu merayu untuk mengajak bermain.Keunikan lain dari kucing ini adalah mudah menyesuaikan diri terhadap suasana baru ,tidak panik di suasana yang ramai misalnya anda membawanya kemana sahaja yang penuh dengan orang atau haiwan lain misalnya anjing.
Scottish Fold

2. Sphinx
Anda sudah melihat keunikan dari kucing ini sewaktu pertama kali melihatnya, tubuhnya hampir tidak mempunyai bulu .Keturunan ini dihasilkan dari kucing-kucing yang mengalami perubahan genetik. Jumlah kucing keturunan ini juga masih sangat sedikit.Anda mungkin pernah melihat kucing jenis sphinx ini tampil di TV atau di film-film luar Hollywood ?
sphinx

3. Turkish Angora
Kucing unik ini berkembang biak di Turki . Memiliki bulu, bola mata indah adalah daya tarikan kucing ini. Turkish Angora ini juga jarang di temukan ,mungkin hanya segelintir orang saja yang memilikinya kerana harganya yang sangat mahal juga jarang ditemui.
Turkish Angora