Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Fobia Aneh Orang-orang Terkenal

Fobia adalah rasa ketakutan pada suatu hal secara berlebihan. Seseorang yang menderita Fobia memang sangat aneh dan tidak rasional, misalnya takut melihat labah-labah(arachnofia) atau yang paling serius adalah fobia takut bertemu orang (sociophobia) ini tentunya memerlukan rawatan dan kaunseling. Berikut 5 Fobia Aneh Orang-orang Terkenal

1. Oprah Winfrey
Oprah Winfrey

Oprah Winfrey adalah penyampai televisyen popular. Beliau mengalami ketakutan phobic gula-gula getah yang telah dideritainya sejak dia masih berumur muda. Ia bermula apabila Oprah menemui longgokan gula-gula di dalam kabinet di kedai oleh neneknya. Dan penemuan yang tidak dijangka yang menyebabkan dia mengalami ketakutan gula-gula hari ini.

2. Wood Allen
Wood Allen

Wood Allen adalah seorang pelakon dan penulis skrip yang berusia 74 tahun. Beliau mengalami fobia yang agak lengkap di mana dia takut banyak perkara. Ini adalah satu yang sangat mengganggu pesakit fobia, takut ketinggian, takut ruang tertutup, takut serangga, dan persoalan yang lebih daripada orang biasa. Selain Wood juga takut warna-warna cerah, takut lif dan banyak lagi.

3. Natalie Wood
Natalie Wood

Natalie Wood pelakon. Beliau menderita daripada fobia takut air, dan sangat takut di dalam air. Dia sendiri tidak tahu sejak bila dia mula takut dengan air yang berlebihan, tetapi menurut khabarnya, fobia berlaku sejak ibunya menipu beliau supaya berdiri di atas jambatan dalam babak filem, jambatan tersebut sengaja di buat rapuh agar Natalie terjatuh ke dalam air .

4. Alfred Hitchcock
Alfred Hitchcock

Alfred Hitchcock adalah seorang sutradara dan produser . Dia menderita Fobia takut dengan telur. Menurutnya telur adalah sesuatu yang sangat menjijikkan dan tidak pernah merasa telur sepanjang hidupnya.