Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Ceramah Imam Muda Hassan Adli di SARJANA




Alhamdulillah, pada 24 Ogos 2011 yang lalu aku sempat jugak hadir ke Sekolah Menengah Raja Dr. Nazrin Shah (SARJANA) untuk mendengar ceramah yang disampaikan oleh Juara Imam Muda 2 iaitu Imam Muda Hassan Adli. Ceramah beliau bermula selepas solat Tarawikh kira-kira jam 10.25 malam kerana sebelum itu beliau berceramah dan bertarawikh di surau Kg.Setia yang letaknya kira-kira 1Km dari SARJANA. Ramai jugak bekas-bekas pelajar SARJANA yang turut hadir bersama-sama mendengar ceramah beliau.

Beliau yang berjubah serba coklat hadir ke Masjid al-Munzirin, SARJANA dengan menaiki proton Exora disambut dengan laungan selawat oleh pelajar-pelajar.

Ceramah beliau banyak berkisar mengenai pengalaman beliau sebelum,semasa & selepas program Imam Muda Musim Ke-2.

Dibawah ni aku sediakan rakaman penuh Ceramah Imam Muda Hassan dan bahagian yang agak best,Hehehehe.....

Part 1 (50:37 minit) :-


Part 2 (10:57 minit) :-


Nasyid (01:04 minit) :-


Senyuman Boleh Memikat (03:28 minit) :-


Ujian Buat Diri (02:41 minit) :-

gravatar

salam nak tanya macamana nak minta imam hassan buat ceramah ea?

gravatar

Imam Muda Hassan boleh dihubungi untuk semua aktiviti melalui PR beliau di talian 013-6288028 (Bro. Jarir). Undangan atau jemputan sila emailkan kepada imammudahassan@gmail.com