Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Bayi Mata Satu

Kelahiran bayi bermata satu adalah suatu kejadian yang jarang sekali kita lihat.

Bagi kita, mata satu ialah sebagai isyarat dan simbolik kepada "Mata Dajjal" tapi jika dilihat dari sudut sains pula kelahiran bayi bermata satu, adalah disebabkan kesan daripada mutasi. Memang Dajal wujud dan bakal muncul di akhir zaman menjelang kiamati. Adakah Kemunculan mata Dajal itu merupakan suatu peringatan kepada Umat Islam bahawa "budaya Dajal" sekarang ini telah pun muncul? Wallahua'lam..

Dibawah antara gambar bayi yang dilahirkan mempunyai satu mata:

lahir di Nigeria

lahir di Israel

lahir di Israel

lahir di Indonesia

lahir di India

Mengerikan tapi inilah nasib malang bayi yang dilahir dengan fizikal yang luar biasa. Bersyukur lah kita kepada hadrat ilahi kerana telah mengurniakan fizikal yang sempuna.