Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Barisan Muda Manchester United Mengganas

Selasa, 23 Ogos 2011
Source: AFP

Image © AFP
Pemain Manchester United, Anderson meraikan jaringan bersama rakan sepasukan selepas menjaringkan gol ketika perlawanan EPL di antara Manchester United dan Tottenhan Hotspur di Old Trafford pada 22 Ogos, 2011.

MANCHESTER, (AFP) - Danny Welbeck, Anderson dan Wayne Rooney menemui sasaran bagi membantu Manchester United mengekalkan rentak kemenangan awal musim bila menang 3-0 ke atas Tottenham di Old Trafford pagi tadi.

Dengan ketiadaan Javier Hernandez yang tercedera, Welbeck membalas kepercayaan Alex Ferguson apabila menjaringkan gol pertama United selepas sejam permainan dan sepulum minit kemudian membantu Anderson menambah jaringan pasukan tuan rumah.

Ferguon memberikan kepercayaan kepada ramai pemain muda apabila hanya Patrice Evra pemain berpengalaman di dalam kesebelasan utama United namun mereka tetap mempamerkan aksi matang dan lebih bertenaga daripada Spurs.

Rooney melengkapkan kemenangan bergaya United dengan tandukan tepat setelah menerima hantaran lintang Ryan Giggs pada minit ke-87 bagi memastikan United berkongsi tangga teratas liga bersama-sama jiran, Manchester City dan Wolves.