Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Arnab Lahir Tanpa Telinga di Jepun - Kebimbangan Ia Mungkin Kesan Radiasi Nuklear.


Arnab Lahir Tanpa Telinga di Jepun - Kebimbangan Ia Mungkin Kesan Radiasi Nuklear.

Kebimbangan terbaru akibat kebocoran nuklear di loji nuklear Fukushima Daichi telah dinyalakan semula selepas seekor arnab dilahirkan berdekatan dengan kemudahan itu ditemui tanpa telinga.

Penduduk tempatan yang kebimbangan tertanya-tanya sama ada arnab tanpa telinga ini, yang dilaporkan ditemui berhampiran kemudahan itu pada akhir bulan lepas, adalah tanda pertama kesan sampingan dari bencana nuklear.

Loji Fukushima Daichi itu mengalami kerosakan apabila bencana tsunami, yang dicetuskan oleh gempa bumi, melanda kemudahan itu pada bulan Mac, memusnahkan reaktor dan hampir keseluruhan kemudahan di situ.

Lihat videonya di bawah: