Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Jom Download : Tolong! Awek Aku Pontianak (2011)


Tolong! Awek Aku Pontianak (2011) DVDRip AVI,MKV & RMVB Mediafire

Sinopsis
Tolong! Awek Aku Pontianak adalah sebuah kisah cinta komedi yang terjadi antara manusia biasa dan juga pontianak. Kisah ini bermula apabila Bob telah ditinggalkan oleh teman wanitanya. Sebelum itu, Bob sering bermimpi teman wanitanya bertukar menjadi pontianak. Jadi, selepas berpisah, Bob bersama kawan karibnya berpindah ke rumah baru yang lebih murah sewanya.

Jiran di hadapan rumah mereka merupakan dua orang adik beradik perempuan bernama Maya dan adik perempuannya. Sebelum ini, setiap kali mereka mendapat jiran, mereka akan berpindah ke tempat lain. Tetapi kali ini, Maya memberitahu adiknya bahawa mereka akan terus tinggal di sana dan tidak akan berpindah. Tetapi, adiknya ingin menguji Bob dan kawan karibnya itu. Selepas diuji, ternyata Bob memang seorang lelaki yang baik.

Bob bekerja di sebuah syarikat sebagai Junior Designer. Dia bersama rakan sekerja sering dibuli oleh Head of Department mereka. Segala idea mereka akan dicuri oleh Head of Department mereka. Ini termasuklah idea dan juga konsep perniagaan yang akan dijual kepada pelanggan mereka.

Selepas itu, Maya mula mengajak Bob untuk pergi menonton wayang bersama. Ketika mereka pulang, beg Maya telah diragut oleh peragut. Bob cuma untuk mengambil kembali beg tersebut tetapi malangnya dia telah dipukul oleh peragut tersebut. Akibatnya, Maya telah bertukar menjadi pontianak untuk menyelamatkan Bob. Sejak dari itu, cinta mereka telah berputik.

Head of Department tempat Bob bekerja telah datang rumah Bob untuk melawat Bob. Ketika itu, mereka telah menawarkan Maya untuk bekerja di syarikat mereka dan Maya bersetuju untuk bekerja di sana kerana dia ingin bersama Bob. Jadi, dia telah membantu Bob melakukan tugas di pejabat dan menaikkan nama Bob semasa mesyuarat bersama CEO. Selepas itu, Bob dilantik menjadi Senior Designer kerana CEO amat berpuas hati dengan idea yang Bob berikan.

Head of Department cuba untuk memikat Maya. Dia telah merancang satu tipu helah kononnya ada hantu di dalam pejabat tersebut. Akibatnya, Maya telah berukar menjadi pontianak dan rahsia tersebut telah terbongkar. Selepas itu, mereka merancang untuk mendedahkan rahsia tersebut ketika Costume Party.

Mereka telah menjemput seorang bomoh untuk menangkap Maya dan adiknya. Walau bagaimanapun, rancangan mereka tidak berjaya. Tetapi, Maya telah mendedahkan siapa dirinya kepada Bob. Akibat daripada ketakutan, Bob telah melarikan diri.

Dalam masa yang sama, kawan kepada Head of Department telah diculik oleh Kak Nadia yang merupakan pontianak juga. Ketika Maya dan adiknya tiba di rumah, mereka telah bergaduh dengan Kak Nadia. Adik Maya berjaya melarikan diri dan meminta pertolongan daripada Bob dan bomoh tersebut. Mereka terus ke rumah Maya untuk menyelamatkan Maya.

Setelah berlawan dengan Kak Nadia, akhirnya Kak Nadia berjaya dibunuh oleh Bob. Tetapi, Maya dan adiknya terpaksa meninggalkan tempat tersebut kerana mereka telah berjanji dengan bomoh tersebut. Sebelum Maya meninggalkan tempat itu, Bob telah mencium dahi Maya. Lantas, Maya telah bertukar menjadi manusia biasa juga. Akhirnya, mereka dapat hidup bersama tanpa halangan lagi.

Pelakon
Zahiril Adzim, Sazzy Falak, Liyana Jasmay, Afdlin Shauki, Jehan Miskin, Harun Salim Bachik

Trailer


Screenshot

Download

MEDIAFIRE

AVI (700mb)
part 1- http://adf.ly/2DR4W
part 2- http://adf.ly/2DR5e
part 3- http://adf.ly/2DR5t
part 4- http://adf.ly/2DR68

MKV (326mb)
part 1- http://adf.ly/2DprD
part 2- http://adf.ly/2DpsI