Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Jom Download : Hikayat Merong Mahawangsa (2011)

Photobucket

Cerita ini mengisahkan tentang Merong Mahawangsa yang dimana sedang menunggu untuk dibunuh kerana kesalahannya. Tetapi dia diberi peluang untuk berlawan untuk hidup. Tetapi akhirnya dia menang, namun mereka masih ingin menghukum Merong. Ketika perlawanan itu, putera Rom (Marcus) ternampak Merong dan akan menjanjikan kehidupan untuk Merong sekiranya Merong akan menemaninya berlayar untuk menemui puteri Cina yang bernama Mei Ling Hua untuk dikahwini.


Sesampainya di tempat puteri Cina itu, mereka tidak dibenarkan melihat tuan puteri ( lawa beb amoi dia ) kerana itu adalah salah satu daripada tradisi kaum Cina. Pada keesokan harinya, tiba-tiba tempat mereka dicerobohi oleh puak Garuda ( bukan Indonesia ya ) dan terjadilah aksi bunuh membunuh dan Kamawas merupakan ketua untuk puak Garuda ini. Pada saat itu, Kamawas merupakan seorang yang tidak lut pada senjata kerana dia memakai tangkal yang diberikan oleh Taji ( juga ketua Garuda ). Pada saat itu, puak Garuda telah menculik puteri China dan Marcus cuba menyelamatkan tuan puteri, tetapi akhirnya dia ditikam oleh Kamawas. Merong juga pada ketika itu telah pengsan dan akhirnya kemenangan berpihak kepada Garuda.

Pelakon : Stephen Rahman Hughes, Jing Lu, Gavin Stenhouse, Henrik Norman, Wan Hanafi Su, Khir Rahman, Dato’ Rahim Razali, Ummi Nazeera, Nell Ng, Craig Fong, Keith Chong, Jehan Miskin, Cat Farish, Deborah Henry, Ravi Sunderlingam, Kuswadinata, Mano Maniam, Cico, Vanidah Imran dan Faiz Aizuddin Azmi pemenang drama pendek ERA.

File Info
Ripper : DiMENSi
File Format : Matroska (mkv)
Video Codec : x264 942kbps
Resolution : 704×392
Audio : AAC-LC 128kbps
Subtitle : None
Language : Malay
Runtime : 1h 44mn
File Size : 701MB

Click this bar to view the full image.
Photobucket

DOWNLOAD LINK

Hotfile
http://hotfile.com/dl/115266862/682a95a/Hikayat.Merong.Mahawangsa.2011.SDTV.DiMENSi.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/115266856/2b704af/Hikayat.Merong.Mahawangsa.2011.SDTV.DiMENSi.part2.rar.html

Fileserve
http://www.fileserve.com/file/KXfyq5x
http://www.fileserve.com/file/BM9a9WZ

UShare
http://www.usershare.net/xtkzwwq7rwxq/Hikayat.Merong.Mahawangsa.2011.SDTV.DiMENSi.part1.rar
http://www.usershare.net/4s3xceca9c62/Hikayat.Merong.Mahawangsa.2011.SDTV.DiMENSi.part2.rar

Duckload
http://www.duckload.com/dl/9uff2
http://www.duckload.com/dl/4uff2

Single Link
http://www.fileserve.com/file/XXvF4bN

DVDRIP

Search Subtitle: Subscene.Com

MFM Single Link (344 MB)
Fileserve Single Link

MFM Interchangeable 200 MB Link
Mediafire Part 1
Mediafire Part 2

Sendspace Part 1
Sendspace Part 2

HDTV