Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

K.Rajagobal Mendapat Gelaran Datuk

K. Rajagobal bergelar Datuk secara rasmi esok sempena Hari Wilayah Persekutuan. Juga menerima pengiktirafan itu jirannya ketika kecil di Air Panas, Setapak, Santokh Singh.


Datuk Rajagobal dan isteri tercinta, Datin Chantra

Anugerah Datuk kepada Rajagobal bukan saja atas kejayaan membimbing anak buahnya mengutip pingat emas Sukan SEA 2009 dan menjulang Piala Suzuki AFF buat kali pertama dalam sejarah, bahkan mendorong masyarakat bersatu menyokong pasukan negara tanpa mengira latar belakang, kaum dan agama.

"I never expected this kind of response, la Rizal," katanya ketika membawa Rajagobal dengan kereta Hondanya ke Wisma Ali Bawal awal bulan ini. Rajagobal terkejut kerana begitu ramai yang mengucapkan tahniah, mahu berjabat tangan dan bergambar dengannya susulan kejayaan Piala AFF.

Aku bertanya kepada Datin Chantra, bagaimana Rajagobal di rumah?

"Kalau dia pegang remote control TV nak tengok bola, jangan kacau. Dia ada rutin dia sendiri, cukup disiplin.

"Kalau dia balik rumah, mesti sentiasa kemas, kita tidak mahu dia stress. Kalau dia ada tugasan besar di luar negara, anak-anak pun tidak boleh ada perselisihan faham dan bergaduh kerana kita tidak mahu tumpuan dia terjejas.

"Saya juga tidak lupa bersembahyang dan berdoa kejayaan dia setiap kali ada tugasan," kata Datin Chantra yang berasal dari Pahang.

Rajagobal juga mendedahkan perkara yang sama ketika pasukan negara bertemu peminat dalam sesi yang dianjurkan Nike.

"I wish to thank my wife for her constant prayers and support, likewise to the wives and families of coach Faozi Mukhlas and Tan Cheng Hoe who also provided the support and the pillars of our strengths," said Rajagobal.

Tahniah kepada Datuk Raja...kalau berjaya di peringkat Asia, Maha Raja...