Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Kelab Malam Menyerupai Masjid

Kelab malam yang berada di negara Sepanyol, tepatnya di pesisir Murcia Sepanyol bangunannya sangat mirip sekali dengan Masjid. Entah di sengaja ataupun tidak, bahkan tidak hanya seni bina bangunan saja yang tampak mirip,sampai nama klub malam tersebut begitu bernuansa Islam. Contohnya, bangunan tersebut di namai La Mecca yang artinya Makkah. Yang jelas kelab malam tersebut telah melukai seluruh muslim di berbagai negara. Kelab malam yang di miliki oleh Antonio Canizares bekas penjaga gol Real Madrid sekaligus Legenda bola sepak Madrid ini, benar benar membuat perasaan umat muslim di seluruh dunia kecewa.

La Mecca merupakan kelab malam yang paling popular di kota pesisir Aguila, di Murcia, Sepanyol, pada 1980-an dan 90-an sebelum ditutup satu dekad lalu. Kemudian kelab malam ini kembali dibuka pada 18 Jun 2010 dengan nama yang sama, sehingga menimbulkan kontroversi di kalangan umat muslim di negara tersebut.

Kontroversi tersebut semakin besar setelah hacker masuk ke website kelab malam tersebut, kemudian memposting videonya. Tentu saja hal tersebut akan mengancam peperangan besar antara Sepanyol dan orang-orang Islam di seluruh dunia, jika tempat tersebut tidak mengganti namanya.



Berikut Foto Foto kelab malam yang mirip Masjid






Adakah ianya hanya kebetulan atau disengajakan?Namun memang jelas ianya telah menghina dan menjatuhkan maruah Islam.Inilah kerja kafir laknatullah yang sentiasa membenci Islam.