Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Jom Download : Ngangkung (2010)


Language : Malay
Subtitle : Malay / English [IDX Sub]
Pelakon : Shaheizy Sam, Azad Jazmin, Eira Syazira, Putri Nurdiana, Angah Raja Lawak, Azlee Senario, Mazlan Pet Pet, Ruzaidi Abd Rahman
Kutipan Kasar : RM 8.12 Juta

Sinopsis
Ngangkung’ adalah satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya. Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ d8an aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing. Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung. Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan. Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. Apakah kesudahan hidup mereka? Dan berjayakah mereka mendapatkan apa yang mereka hajati? Segalanya terjawab dalam “NGANGKUNG”. Sebuah lagi filem komedi seram terbitan Metrowealth (MIG)








Download Link:
http://www.mediafire.com/?v64jk896yd467
or
http://www.megaupload.com/?d=Q6E9MVZU
or
http://hotfile.com/dl/95606748/57b88c7/Ngangkung.2010.DVDRip.x264.AC3-KaRLJWG.avi
or
http://www.fileserve.com/file/B3uWrrR

Watch Online:
http://www.megavideo.com/?d=Q6E9MVZU


download cepat sblom di'remove'


Cara Download: Setelah korang downlod semua file melalui link yg diberikan, file2 trsebut di'save'kn dlm format 'WinRAR'.
Extract file2 trsebut dan ia akn di'save'kn pula dlm format 'WinRAR ZIP'.
Extract sekali lagi file trsebut dan ia akn di'save'kn dlm format 'rmvb' sebnyk 4 files.. (rmvb.001-rmvb.004)
Extract dgn menggunakn software WinRAR (boleh download free)
Gunakan HjSplit utk mencantumkan file 'rmvb' tersebut.
Apabila korang klik kt HjSplit, cari button 'Join' & klik kt situ..
Klik kt input file & masukkan file 'rmvb.001' shj.
Tekan 'start' Habis!! Boleh tengok dah movie tu.. tp kenalah ada 'RealMedia Player'... downlod free je player tu.. pilih version11..