Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Kita dan Komputer

Komputer..
Suatu masa dahulu bukanlah sesuatu yang penting sangat bagi sesetengah orang.
Tetapi pada masa sekarang, komputer merupakan antara keperluan yang perlu ada selain daripada handphone.



Kalau dahulu suri rumah tidak tahu apa itu komputer, tetapi zaman sekarang komputer merupakan teman rapat suri rumah selain suami, anak-anak dan orang sekeliling.

Kalau dahulu, budak sekolah rendah masih lagi berlari-lari sana sini bermain dengan kawan-kawan, tetapi kini sudah ramai budak-budak diusia muda sudah mahir menggunakan komputer walaupun dengan tujuan bermain game.

Kalau dahulu, sesiapa yang bergelar pelajar ipt, hanya orang kaya yang mampu membeli komputer, tetapi kini, tanpa komputer, tidak lengkap rasanya untuk title pelajar ipt.

Kalau dahulu hanya kilang-kilang besar menggunakan komputer, sekarang kedai runcit pun merekodkan hasil jualan di dalam komputer.

Kalau dahulu sebuah komputer sebesar sebuah bilik, kini komputer boleh dibawa dengan mudah kemana-mana.

Tanpa komputer, tidak tenang kehidupan sekarang ini.
Sehari tanpa komputer, susah rasanya hidup ini, banyak kerja yang terbengkalai.
Terasa begitu pentingnya komputer pada masa kini.
Begitu hebatnya penangan teknologi masa kini. Itu belum ditambah lagi dengan kemudahan internet dicapai juga melalui medium sebuah komputer.

Komputer mempunyai banyak kesan baik, dan juga banyak kesan buruk.
Komputer antara salah satu teknologi yang semakin berkembang pesat mengiringi handphone. Bagi sesetengah orang, teknologi itu membawa kebaikan, tetapi bagi sesetengah orang, teknologi itu membawa kemusnahan.

Jangan pikir teknologi itu merosakkan, tetapi pikirlah bagaimana untuk menggunakan teknologi untuk kehidupan yang lebih baik. Kehidupan kita tidak boleh lari dari teknologi. Tanpa teknologi kita ketinggalan.

Dengan menggunakan 'teknologi'lah, aku menaip untuk blog aku, dan dengan menggunakan 'teknologi'lah korang membaca blog aku..:)

p/s: Sory la kalau aku mengarut sikit.ha3. Sebenarnya aku buat entri ini untuk menaikkan semangat aku untuk menaip tips pengurusan komputer.