Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Nostalgia - Dunya

Ada apa dengan dunya. Pabila matlamat diabaikan. Pabila asas sesuatu tindakan hanya menjadi tiang sokongan. Bahkan menjadi bumbung penyedap duduk sahaja.

Ada apa dengan dunya. Pabila pengajak kebaikan dianggap penyeru kepada syaitan. Pabila yg memberi nasihat dipersalahkan kerana tak berhikmah dalam perbuatan.

Ada apa dengan dunya. Pabila kekejaman disanjung, kezaliman dijunjung. Orang yg lemah ditindas. Pembuli diberi penghargaan, diberi hadiah tanda budi dibalas.

Ada apa dengan dunya. Pabila hidup mengejar kemajuan. Segala kebendaan dijadikan ukuran. Agama ditinggal berciciran.

Ada apa dengan dunya. Hidup hanya berkejaran mengisi perut kosong. Bagaikan robot yg dicipta untuk mencari bateri menghidupkan diri sendiri!