Like My Facebook Page

Anda follow blog saya, saya akan follow blog anda kembali. =)

Tazkiyatun Nafs

Satu persoalan timbul dalam benakku,“ Layakkah kita menagih cinta insan seandainya cinta Tuhan belum tergapai?Sedangkan cinta Allah adalah segalanya, cinta Rasul lambang cinta kepada-Nya, cinta ibu bapa tulus selamanya, cinta saudara ukhwah kerana-Nya dan cinta pada’nya’ pelengkap kasih-Nya…Hamparkanlah cinta kepada Yang Selayaknya..Jadi,jika mengharap cinta sejati, dambalah kasih Ilahi, itulah cinta hakiki..tepuk dada, tanya iman, tanya akal fikiran, tanya hati, tanya diri sendiri…Sejauh manakah taraf cinta kita ini? ”
gravatar

Gaza : Bagi rakyat Malaysia seolah-olah tiada apa-apa berlaku

" Assalamualaikum. Samada rakyat Malaysia tidak didedahkan oleh media arus perdana atau media alternatif tentang keadaan umat Islam di Gaza yang sekian lama ditindas Israel atau sikap rakyat kita tidak cakna pada saudara se Islam disana.

Setelah sekian lama di kepong dan disekat dari menerima bekalan makan kini diancam dengan serangan yang bakal dikenakan oleh Israel namun tiada kedengaran dimedia apa2 bentuk simpati yang ditunjukkan.


Disini beberapa keratan yang menceritakan kisah di Gaza ;

Ketua Tentera Rejim Zionis , Gabi Ashkenazi telah mengugut pada Khamis lepas akan mengerah seluruh kekuatan tentera bagi menyerang balas Gaza seperti yang di arahkan oleh kerajaan Israel . Beliau berkata serangan ini akan melibatkan kekuatan penuh ketenteraan ke atas fraksi pejuang Palestin di Gaza .sumber http://www.palestin kini.info/

In Gaza you can only find pale, angry and frustrated faces. If you visit my house you won't find power, while my neighbor is out of gas. Another neighbor seeks potable water as power outages have left him without for four days. A third neighbor desparately looks for milk for his child but does so in vain. Another friend who lives on the corner needs medicine that can't currently be found in Gaza.sumber http://www.uruknet. info/?p=m49898&s1=h1

Sehingga bila kah lagi kita patut berdiam diri tanpa berbuat suatu apa."